بخشی از متن فایل word رويکردي جديد در انتخاب و توسعه محصول با استفاده از تيوري مطلوبيت :
سال انتشار : 1396
نام کنفرانس یا همایش : سومين کنفرانس بين المللي مهندسي صنايع و سيستمها (ICISE 2017)
تعداد صفحات :9
چکیده مقاله:
رشد سریع تکنولوژی ، افزایش ریسک پذیری ، همراه با تنوع رقبا و تغییرات روز افزون درخواست مشتریان، موجب شده استتوسعه محصولات و خدمات جدید به عنوان یک اصل غیرقابل انکار در تجارت تبدیل گردد . لازمه انتخاب برای تولید یک محصولجدید ، انتخاب بر اساس شاخص های کمی و کیفی است که گاها متضاد می باشند. در این مقاله، ابتدا، شاخص های محصول جدیدتوسط نظر خبرگان امتیاز بندی شده ، سپس با استفاده از تکنیک UTASTAR، تابع ارزش کل مطلوبیت محاسبه می گردد. تابع مطلوبیت محاسبه شده به مدیران جهت انتخاب یا توسعه محصول جدید ، که در آینده ممکن است سازمان به تولید آن اقدام نماید ،کمک می کند.